Osteoartrit ve Akupunktur

Artrit eklem iltihaplanmasıdır. Artritin en sık görülen biçimi ise dejeneratif eklem hastalığı olarak da tanımlanan “osteoartrit” (kireçlenme)tir.

Osteoartritte eklem kıkırdak tabakası düzgünlüğünü kaybeder, incelir. Kıkırdağın altındaki kemik kalınlaşır ve kenarlarında osteofit denilen kemiksi çıkıntılar oluşur. Eklem sıvısı azalır.

Primer osteoartritte; aşınma ve yıpranma süreci genellikle 40-50 yaşlarından sonra meydana gelir.

Sekonder osteoartritte, kıkırdak yapısının bozulmasını hazırlayan etmenler vardır. Eklem yapısında veya işlevinde doğuştan gelen anormallikler, travma, kıkırdağın anormal olması veya önceden geçirilen iltihabı eklem hastalıkları.

Osteoartrit, önlenebilir veya yavaşlatılabilir. Tedavideki ana hedef, kıkırdağın destek yapısı olan kolajen matriksin onarımı ve bağ doku hücrelerinin yenilenmesine yönelik olmalıdır. Hormonal etkenlerin osteoartritte önemli rol oynadığı bilinmektedir, kadınlarda daha yaygın olması östrojenle ilgisini düşündürmektedir.

Kıkırdak üretiminin normalleştirilmesi için altta yatan endokrin dengesizlikler ve karaciğer bozukluklarının düzeltilmesi çok önemlidir.

Akupunktur, tüm bu biyokimyasal ve hormonal değişimin tekrar dengeye getirilmesinde son derece etkilidir.

Osteoartritte ağrının gerçek nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte, depresyon ve anksiyetenin ağrıları arttırdığı bir gerçektir. Bu noktada akupunktur serotonin salgılanmasını sağlayarak depresif ruh halini düzeltir.

Ayrıca kireçlenmeyi arttıran kilo problemini çözmek için de akupunkturdan destek alıyoruz.

Tedavi 10-14 seans olarak gün aşırı ve yaklaşık 20-30 dk. olarak uygulanır. Hastanın kliniğine göre seans araları ayarlanır. Akupunktur ve fizik tedaviyle başarı şansı %90.lara ulaşmaktadır.