Depresyon ve Akupunktur

Depresyon, bir duygu durum bozukluğudur. Kişinin günlük faaliyetleri yerine getirmesini engelleyen üzüntü, kayıp ya da öfke duygularıyla tetiklenir. 20 kişiden birini etkilediği tahmin edilen hastalık, her insanda farklı seyredebiliyor. Günlük çalışmanızı etkileyebilir, daha düşük üretkenliğe neden olabilir, ilişkileri bozabilir ve bazı sağlık durumlarını da etkileyebilir.

Depresyon nedeniyle astım, kalp-damar hastalığı, kanser, diyabet, şişmanlık gibi rahatsızlıklar ilerleyebilir. Depresyon ciddi bir tıbbi durum olarak değerlendirilmeli, tedavi edilmediği takdirde aylarca ve yıllarca sürebilir.

Depresyon Belirtileri

• Keyifsizlik, isteksizlik
  • Hayattan zevk alamama
  • Moral bozukluğu
  • Kendini beğenmeme
  • Kendine ve hayata bakışında bozulmalar
  • Enerjisizlik
  • İştah ve kilo kaybı(bazı hastalarda iştahta artma ve kilo artışı)
  • Uyku bozuklukları
  • Baş ağrısı, vücutta ağrılar

Günlük yaşantımızda; insanlar arası ilişkilerde ve sosyal olaylarda karşılaştığımız her türlü zorluk ve engellemelerin iç dünyamızda yarattığı olumsuz duygulara stres adını veririz. Stres karşısında vücudun savunma mekanizmaları zayıflar. Sonrasında aşırı sinirlilik, tahammülsüzlük, baş ağrıları ve midede yanma oluşur.

Stres ve depresyonun akupunktur ile tedavisinde birtakım biyokimyasallar ortaya çıkar. En önemlilerinden mutluluk hormonu serotonin salgılanır.

Tedavi her gün veya günaşırı olarak 10-12 seans uygulanır. Seans süreleri 20-30 dakikadır. Hastanın kliniğine göre seans araları açılarak devam edilir. Tedavi süresi kişiden kişiye değişebilmekle birlikte genellikle 6 ay sürebilir. Depresyon tedavisi psikiyatrist ve psikologla beraber yapılmalıdır.